COUNTDOWN - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu COUNTDOWN - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu

COUNTDOWN

Door: Miralda

Blijf op de hoogte en volg Miralda, Remco, Robin en Martin

04 Januari 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

allereerst was het natuurlijk de COUNTDOWN voor onze allerlaatste uitzwaaiactie voor onze allerlaatste gasten die we mochten ontvangen in Dubai. Marco en Judith, jullie waren de eersten. Odette, Jan, pap (opa), mam (oma), jullie waren de laatsten in een rij van 45 gasten die we de afgelopen drie en een half jaar mochten ontvangen. Bedankt voor al jullie gezelligheid, en ook in Nederland mag iedereen gewoon komen logeren hoor (alleen is ons huis iets kleiner...)!

Vervolgens de COUNTDOWN voor Robins allerlaatste schoolweek en tevens enige schoolweek in december 2008. In het nieuwe jaar nog 2 weken school te gaan!

Natuurlijk de COUNTDOWN voor onze laatste Kerst in Dubai, waarbij Remco nog even op 1e Kerstdag (donderdag) uit het park werd gestuurd omdat het vrouwendag was (hoe lang moet je eigenlijk expat zijn in Dubai om eraan te wennen dat alleen in de weekenden de parken toegankelijk zijn voor de heren?!?!?!?)

COUNTDOWN naar Martins 2e en tevens laatste Dubaise verjaardag. Een gezellige dag met Barney-taart, slingers en cadeautjes.

De echte COUNTDOWN naar 2009. We hebben nog even overwogen ons laatste oud en nieuw hier groots te vieren in 1 van de uitgaans-gelegenheden van Dubai, maar uiteindelijk toch maar gewoon gezellig onze Engelse vrienden Rob en Tara uitgenodigd voor een etentje en Hollandse oliebollen. Gelukkig maar, op oudjaarsdag wordt via radio en krant gemeld dat alle feesten worden afgelast om solidariteit te tonen met de Palestijnen. Hotels en andere uitgaansgelegenheden mogen geen drank schenken, geen optredens en er komt geen vuurwerk.

COUNTDOWN naar 4 januari, want dan begint eindelijk hier weer school en nursery... helaas... de sheikh van Ras Al Khaimah is overleden, dus de Emiraten zijn in rouw...De scholen blijven nog een extra dagje dicht.

Nu is het dan 4 januari, 7 uur 's avonds. Onze laatste 11 Dubaidagen komen er aan. Morgen eindelijk weer school en nursery voor de kids en tijd om het huis wat verhuisklaar te maken. Zaterdag de 10e Robins verjaardagsfeestje, woensdag de 14e de verhuizers over de vloer en 's avonds slapen in een hotel. Donderdag de 15e (Robins 5e verjaardag!) de laatste dag school en nursery, verhuizers over de vloer en afscheidslunch voor Robin met wat vriendjes na schooltijd. Nog 1 nachtje hotel en dan op naar de Seychelles. Zaterdag de 24e weer terug in Dubai voor een nachtje in een hotel en dan zondag de 25e om 8.00 uur Dubai voorgoed verlaten met vlucht KL430.

In Nederland, brrrrrr vooral eerst even wennen aan de kou! We gaan eerst in een hotel, daarna hopelijk vanaf 1 februari of zo in ons eigen huis in Alkaar (hoewel de container uit Dubai nog zeker 6 weken op zich zal laten wachten...). We hopen zo snel mogelijk een leuke school voor Robin te vinden (we bereiden hem er al op voor dat hij moet lopen of fietsen naar school. Oef, dat is onze autorijdende pollewop natuurlijk niet echt gewend...) en natuurlijk een kinderdagverblijf voor Martin.
Remco is nog even een tijdje vrij, moet natuurlijk weer wat cursussen doen en zal daarna de offshore weer ingaan (zijn ' oude' baantje, dus maand werken op een boot en dan maandje thuis). Ik ga ook maar weer eens kijken voor een baan, maar ja, wie wil er nu een Jumeirah Jane aannemen met keurig gelakte nagels die de afgelopen drie en een half jaar gezellig heeft ge-expat, maar niet echt aan haar cv heeft gewerkt?!?!? We zien het allemaal wel.

Nu nog even genieten van de zon...

• 04 Januari 2009 - 15:16

Joke Weeda:

Wens jullie sterkte met alle verhuisperikelen en afscheid geneem en alle goeds voor de start in Nederland!
    Liefs

• 04 Januari 2009 - 15:20

Mariët:

Dat wordt een afwisselend begin van het jaar...Succes enne...jullie zijn uitgenodigd voor de 30e januari, na schooltijd, voor de verjaardag van Zoë!

Groetjes van ons allemaal, Mariët

• 04 Januari 2009 - 15:30

Els & De Boys:

Wat hebben we genoten van jullie verhalen en foto's. Kun je niet gewoon doorgaan Miralda, maar dan vanuit Alkmaar? Al zitten jullie dan dichtbij, er is grote kans dat we elkaar dan veel minder zullen spreken...

• 04 Januari 2009 - 15:41

Maurice&Natas:

Heel veel succes met inpakken enz.
    En geniet nog extra veel van Dubai,en natuurlijk heel veel plezier op de Seychellen!!
    We hopen jullie hèèl snel te spreken als jullie in Alkmaar zijn!!!!

Veel liefs de buurtjes!!

• 04 Januari 2009 - 18:04

Marycke:

Wat zal ik je berichten missen!! Gelukkig dat je weer gezellig om de hoek komt wonen....

• 04 Januari 2009 - 19:53

Thea En Rob:

Geniet nog maar even van je komende vakantie.
    Sterkte met de verhuizing en het weer wennen in Nederland.
    Nog bedankt voor jullie kerstkaart.

• 05 Januari 2009 - 12:19

PPPP:

Tik,tak,tik,tak.
    Gaat allemaal hard hè. Goed uitzingen onder de palmen op dat tropische sprookjes eiland. Misschien is de kou dan hier ook weer een stuk minder. Nog veel plezier en welkom thuis.
    groetjes,
    Paul, Patrick, Pauline & Peter

• 07 Januari 2009 - 17:37

Yvonne En Stefan :

Hoi,

Heel veel succes met alle veranderingen de komende periode.

groetjes yvonne en stefan goedendorp