Bush- én regenvrije dagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu Bush- én regenvrije dagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Bush- én regenvrije dagen

Door: Miralda

Blijf op de hoogte en volg Miralda, Remco, Robin en Martin

30 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo Nederland,

Gemist hebben we Nederland niet deze afgelopen weken; de vele regenbuien, o.a. op Robins verjaardag, bracht Nederland dicht bij huis :)!

...Eindelijk na 3 weken Kerstvakantie begint op 6 januari het 'gewone'leven hier weer. Spannend, want Robin gaat voor het eerst op dinsdag ná zijn gewone school (7.40-13.10 uur) ook nog eens 2 uur (15.15-17.15 uur) naar De Dromedaris voor Nederlandse les. Een lange dag, maar hij vindt het erg leuk allemaal!

Horizon School meldt op 6 januari dat de week maar 4 schooldagen heeft omdat Islamic New Year op donderdag 10 januari valt, dus
... een nationale vrije dag!

Nou dan maar het 'gewone' ritme terugvinden vanaf 13 januari. Robin gaat gezellig naar school, komt weer thuis en gaat lekker spelen. Een mailtje van Remco doet wat vreemd aan. Van Oord laat weten dat ze van de Dubai gemeente te horen hebben gekregen dat op maandag de 14e de 3 hoofdwegen van Dubai worden afgesloten. Van 's ochtends 6 tot 's avonds 6 zullen Beach road, Al Wasl en de Sheik Zayed Road dicht zijn. Waarom... veiligheid, want Bush komt thee drinken bij de Sheik.
Het verzinnen van een nieuwe route om naar school te rijden hoeft niet: om 5 uur krijgen we een sms'je van Horizon School. Alle scholen zullen maandag dicht zijn, de 14e wordt een nationale vrije dag
... Nationale Bush-Dag!

Dinsdag 15 januari.
HOERA, Robin is jarig. We zijn vroeg op en Robin krijgt een nieuwe fiets. Remco gaat naar zijn werk en een kwartiertje later belt hij op: "er is nog al wat regen gevallen afgelopen nacht, dus er staat hier en daar wat water in de straat..."
Rij ik normaal zo'n 10 tot 15 minuten naar Robins school, deze ochtend kostte het me iets meer dan 1 uur!
Maar ja, jarige Robin zit achterin met zijn zelfgebakken cakejes met Hollandse vlaggetjes, dus we MOETEN gewoon naar school. Auto parkeren, Robin uit de auto tillen, Robin hoog en droog houden, ik tot mijn enkels in het water, plons pons naar het schoolplein.
's Middags Robin weer ophalen en even hier en daar informeren hoe de weg is richting Mall of the Emirates, omdat Robin nog naar Nederlandse les moet die middag. NAT. Iets later belt de directeur van De Dromedaris zelf op: de Dubai American Academie (waar De Dromedaris enkele lokalen van huurt) staat geheel onder water en zal 2 dagen dicht gaan, geen les dus. (Robin boos, want hij zou trakteren...)

In Dubai is het de gewoonte dat je de hele klas uitnodigt voor je verjaardag (oja, je andere vriendjes mogen natuurlijk ook komen). Vervolgens moet je er als organiserende partij ook nog om denken dat het heel gewoon is om broertjes en zusjes mee te slepen en papa's en mama's blijven ook hangen. De meeste feestjes worden dan ook gehouden in speelhallen in winkelcentra, Burger King en MacDonald. Wij vonden dat allemaal niet zo nodig, dus hadden verzonnen gezellig iedereen in het parkje aan het einde van onze straat uit te nodigen voor een picknick. Vrijdag 18 januari zou de grote dag zijn, maar nu REGENT HET!!!
We besluiten toch maar om de uitnodiging voor het feestje te wijzigen en maken voor Robins klas een nieuw briefje: Robins feestje wordt vrijdag gewoon bij ons thuis gevierd.

Woensdag 16 januari.
Ik maak Robin wakker en loop naar beneden om zijn broodtrommel te vullen. Ik kijk even naar mijn telefoon en zie dat er een berichtje is binnengekomen: Horizon School meldt dat de gemeente besloten heeft dat alle scholen woensdag en donderdag dicht moeten blijven vanwege de regen
... REGENVRIJ IN DUBAI!

De uitnodigingen voor het feestje kunnen de prullebak in en gaan nu via de mail.
Robin wordt steeds zenuwachtiger voor zijn feestje en dan is het zo ver:
Vrijdag 18 januari.
De zon schijnt, de stoep voor ons huis is wegens onduidelijke werkzaamheden opengebroken (:() en 17 kinderen, 3 baby's en zo'n 11 papa's en mama's in de villa. We spelen spelletjes zoals snoepjes uit water happen, koekhappen en twister. De glijbaan is erg populair en om 11 uur mag Robin buiten zijn 4 kaarsjes op de CARS-taart uitblazen. Daarna lekker taart eten en picknicken, nog wat spelen en rond 12.30 uur wordt het weer rustig in de villa.

Nu kan dan eindelijk het allerdaagse gewoone rustige expatleven weer plaatsvinden: werken, school, shoppen, tangoles, peuterspelen, buurtkoffie, voorlezen op school, playdates, Robins sportdag, Martins inentingen (en hij is ondertussen 85 cm groot en weegt ruim 12 kilo),...

En verder wordt Dubai maar groter en groter. The Old Town is bijna af, een mooi nieuw gedeelte met gezellige shops en koffietentjes onder de Burj (hoogste gebouw van de wereld), er komt een 6e brug over de creek mét een speciale baan voor de metro (en natuurlijk de grootste weetikveelbrug ter wereld), en...
in de zee, tussen Palm Jumeirah en Deira Corniche komen nieuwe eilanden
THE UNIVERSE.

• 30 Januari 2008 - 08:36

Els (& De Kegel Boys:

Wat een druk sociaal leven heeft Robin al. En al die hindernissen...Fijn te horen dat hij het wel allemaal nog leuk vindt. En Martin is al een heel mannetje, zo op de foto te zien. Dank je wel voor al die mooie updates. Heerlijk op een regenachtige woensdagmorgen als ik eigenlijk aan het werk moet...

Groetjes,
    Els

• 30 Januari 2008 - 08:39

Judith En Marco:

Hallo,

zoveel regen hebben wij nog niet gehad dit jaar! En vrij krijgen omdat het regent daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Gelukkig toch nog een droog verjaardagsfeestje en wat heeft Robin een mega stuk taart zeg.
    Bedankt weer voor je leuke verhalen.

Veel groetjes van ons

• 30 Januari 2008 - 08:48

Marga:

wat lijken de boys ontzettend op elkaar,uiterlijk van hieruit gezien.
    deze foto s kunnen van egmond zijn, die was vorig jaar ook vol geregend 2x zelfs, nu is er een exktra afwateringspijp geplaatst die zo de zee in loopt.........

• 30 Januari 2008 - 10:31

PPPP:

wow, in de zandbak kan het ook regenen.
    Goed voor je gazon in de tuin:)
    groetjes,
    Paul,Patrick,Pauline&Peter

• 30 Januari 2008 - 10:42

Mariët:

Ik heb weer genoten van jullie bericht met foto's. Dan viel de regen die ik heb meegemaakt dus nog wel mee! De straat van school is een leuk gezicht...Wij gaan nu verjaardag vieren en het lijkt na een ochtend regen nu toch droog te blijven!

Groetjes van allemaal, Mariët

• 31 Januari 2008 - 13:20

Marijke:

Wat lijkt Robin groot met die wijde 'Bloemendaalse' kleren aan. Je kunt m zo op hockey doen! En Martin, wat een scheetje. Hier is het windkracht 9, dus ook woest weer. Groetjes,

Marijke

• 02 Februari 2008 - 16:02

Geska:

Hai Miralda,
    je bent het "juf"-zijn nog niet verleerd zo te zien. Heerlijk hè als zo'n verjaardag weer achter de rug is.

Groeten aan Remco en knuffel voor de kids, Geska

• 04 Februari 2008 - 14:07

Tini Valk :

Heeee Miral ,
    Wist helemaal nix van deze site ,wat leuk joh !!
    Wat een skatjes zeg die kids van jou .
    Zie dat het je goed gaat daar ,villa en al he ........;)
    Ik hou het nu wel ff in de gaten en pffff wat een leuk leven heb jij daar !!!!
    Ja ja je hoort de jalouzie in mijn toon he :)
    Lol wel een beetje maar toch heb ik het hier ook wel naar mijn zin nog hoor .
    Nou ik ga weer aan mijn werk en ik laat af en toe iets van mij horen ...

groetjes uit zaandam xxx 10

• 23 Februari 2008 - 21:41

René Wessels:

prachtige fotos dat het er ook zo kan regenen autos lijken wel bootjes maar als dat voorbij is is het ook zo weer mooi weer.
    geniet maar lekker daar nu kan het nog .
    Wij genieten ook van onze sauna op starnmeer
    Oke dit was het voor vandaag
    Allemaal de groetjes van
    René'en Gre

• 03 Maart 2008 - 23:14

Henk De Leeuw:

Miralda
    Wil jij je (gewone) rmail adres
    even aan mij melen; kunnen we FF bijpraten
    Gr
    Henk
    henkde.leeuw@wanadoo.nl

• 21 Maart 2008 - 09:21

Betty En Paul:

HoiHoi wij zijn bezig om onze reis naar julie te boeken nemen julie even contact op of is bellen niet zo duur?!

• 24 Maart 2008 - 12:29

Sylvia Beelen:

Hoi luitjes,

Tijd niet op jullie site gekeken. Had het druk met mijn nieuwe baan. Ik werk nu in het voortgezet speciaal onderwijs. Wat worden de kinderen al groot zeg. Wat gaat dat hard. Ik heb wel een beetje medelijden met je Miralda met al dat volk over de vloer om te vermaken. Werd je niet gillend gek? Een regenbui zo af en toe lijkt me trouwens niet verkeerd daar. Het is vandaag 2e paasdag en wij hebben sneeuw en hagel. Weer eens wat anders. Kom je nog naar Nederland deze zomer??

groeten