Kamelenmodeshows en kunstmatige regen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu Kamelenmodeshows en kunstmatige regen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Kamelenmodeshows en kunstmatige regen

Door: Miralda

Blijf op de hoogte en volg Miralda, Remco, Robin en Martin

14 Mei 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo Nederland,

De laatste keer dat we schreven was het januari; nu ruim 3 maanden en zo'n 20 extra graden verder wordt het weer eens tijd om wat van ons te laten horen.

Februari was gezellig met een bezoek van oma Marijke en opa Ben. Op hun aankomstdag mochten ze meteen op de kleinkinderen passen, want de Nederlandse Vereniging had een ochtend pistool- en kleiduif schieten georganiseerd en daar wilden Remco en ik natuurlijk aan meedoen.
Verder waren zij de eerste gasten die de nieuwe wijk van Dubai 'The Old Town' kregen te zien, mocht oma 2 ochtenden in Robins klas meehelpen, werd er lekker in de woestijn gereden, was er cabaret van Berry Lussenburg en viel het bezoek van 3 kinderboekenschrijvers ook nog in hun vakantie-->Robin heeft op de Nederlandse school les gekregen van Vivian den Hollander en op de bookfair later die week waren ook Juliette de Wit en Chris Vegter aanwezig. Genieten voor een (kinder)boekliefhebber zoals ik en Robin vond het geloof ik ook wel aardig.

Wisten jullie trouwens dat er in Geneve een Arabische boekenwinkel te vinden is? Hier shoppen heel wat (hoog opgeleide)arabieren uit het Golfgebied, omdat Zaytouna Arabic bookshop boeken verkoopt die door de censuur niet in de winkels hier te vinden zijn. Denk hierbij aan kookboeken met afbeeldingen van alcoholische dranken, boeken over Arabische leiders (maar niet door de juiste persoon geschreven), boeken over atheisme, religieuse boeken over Christendom, Jodendom en Islamitische sectes, boeken over sex en horoscopen.

In maart kwamen opa en oma Domper op bezoek. Heel wat paasactiviteiten, Robins 1e tennisles en woestijnrijden stonden op het programma. Opa moest natuurlijk ook nog even met Robin de sneeuw in in Ski Dubai en oma kreeg voor haar verjaardag een heerlijke SPA-treatment (en wij gingen natuurlijk lekker mee!).

Tijdens het woestijnrijden ook heel wat kamelen kunnen bewonderen. Vraag me alleen af of deze kamelen ook meegedaan hebben aan de hier gehouden, 10 dagen durende, schoonheidswedstrijd voor kamelen. Er waren 99 trucks te winnen en er was 35 miljoen dirham aan prijzengeld...

Van 4 t/m 19 april was er hier schoolvakantie. Robin is een weekje naar muziekkamp geweest waar hij van alles geleerd heeft over Mozart. Aan het eind van de week werden we getrakteerd op een concert met zang, dans en muziek (harmonica) van zo'n 12 3 t/m 6 jarigen. Lachen :)
Erwin en Madelon kwamen ook nog even bij ons langs om zelf door te crossen naar Oman. Wel nog samen met ons het Sandy Beach Hotel onveilig gemaakt (voor de meeste ex-van Veldhuizen-gasten een welbekende plek) en heel wat hobbels, bobbels, stenen en water van erg dichtbij bewonderd in een paar wadi's die we samen hebben gereden.
... het was maar goed dat de dag dat wij wadi reden niet uitgekozen was door het meterologisch instituut hier (NCMS)om de test met kunstmatige regen uit te voeren. Begin mei hebben ze hier testen gedaan door een bepaald zout met vliegtuigen in wolken te strooien. Reslutaat: mega veel regen op een normaal zo zonnige dag in mei. Tsja... en ze gaan nog meer testen doen...

Omdat het nu verder rustig is ben ik maar als vrijwilliger 2 ochtenden in de week aan het helpen op Al Noor (www.alnooruae.org), een school voor geestelijk gehandicapte kinderen en kinderen met autisme. Ik help op de afdeling 'occupational therapy' en werk aan de fijne motoriek en met name de schrijfmotoriek van de kinderen. Remco gaat ook gewoon nog naar zijn werk, Martin banjert in en om het huis en Robin heeft nog 6 weken school.

Onze vakantie begint donderdag 26 juni. In eerste instantie zouden we dan naar een ziekenhuis in Birmingham (UK) gaan voor een second opinion over het plaatsen van een pacemaker bij Robin (iets waar we natuurlijk al vanaf zijn geboorte van weten dat het een keer zal moeten gaan gebeuren). Nu hebben we net deze week bericht gekregen van dat ziekenhuis dat ze aan de hand van de opgestuurde gegevens gewoon vinden dat het plaatsen van een pacemaker wenselijk is en dat ze Robin daarvoor niet perse meer hoeven te zien. Waarschijnlijk gaan we dus niet meer naar Birmingham. We hebben op 3 juli een afspraak in het VU, en dan zullen we alles wel met hun bespreken.
Na 1 weekje Nederland vertrekken we op 5 juli naar Denemarken en op 12 juli komen we samen met onze Deense vrienden en hun kids weer aan in Heiloo waar we blijven vakantievieren tot we op 26 juli weer terug naar Dubai vliegen. Leuke tips voor uitjes en musea met kids zijn van harte welkom, want we gaan lekker touristisch doen!
We blijven zoals het er nu uitziet nog 1 schooljaar in Dubai (ons 4e jaar) en daarna zien we wel weer.

Zo, meer weet ik even niet te typen. Jullie zijn weer geheel op de hoogte. Hoor graag via een berichtje of een hele lange mail (famvanveldhuizen@gmail.com) natuurlijk van een ieder graag hoe het bij jullie is!

Groetjes van ons alle 4.

• 14 Mei 2008 - 17:41

Natas En Maurice:

hoi buurtjes,
    het is een heel verhaal geworden, maar dat kan ook niet anders na drie maanden.
    en zoals altijd weet je t weer geweldig te omschrijven. ja weet nog een toeristisch evenement voor jullie, mooi apies kijken in jullie oude straat.
    zie jullie 19 jullie wel bij de straatbbq.
    groetjes natas en maurice

• 14 Mei 2008 - 20:25

PPPP:

wow, heel verhaal. Krijg een droge keel van het voorlezen aan Pauline.
    Geen bokken geschoten tijdens het kleiduivenschieten? :)

groetjes,
    Paul, Patrick, Pauline & Peter

• 15 Mei 2008 - 06:51

Loes:

Fijn weer wat te horen uit dat hete Dubai. Ik begin bijna medelijden met jullie te krijgen dat jullie het zo druk hebben. Wat activiteiten betreft kun je geloof ik beter in het buitenland zitten!
    Ik denk dat je even naar de teksten onder de foto's moet kijken; ze lopen bij mij niet synchroon met de foto.

groeten,

Loes

• 15 Mei 2008 - 07:00

Alice En Stefan:

Hoi buurtjes,

Het blijft toch leuk om op deze manier een beetje op de hoogte te blijven. Gezellig dat jullie er ook zijn bij de buurtbbq.

Groetjes, Alice en Stefan

• 15 Mei 2008 - 07:18

Marga:

Gelukkig kun je de UK lekker vergeten doe je een exktra dubbelcheque in Ned. voor je zoon ook een stuk relactster, bij ons is het nu heeeel stil Marja is in Italy ze word daae 20 op 23 mei adres?
    camping Mediterraneo
    via del Batterie 38
    1-30010 CAVALLINO TREPORTI DIE MADRE

• 15 Mei 2008 - 07:21

Marga:

die madre moet eraf hooooor!!!

• 16 Mei 2008 - 19:54

Willemannetjes:

aloha,
    Wat een avonturen en wat vliegt de tijd. Wie weet is het leuk wat af te spreken als jullie in dit kikkerlandje vertoeven? Dan kunnen jullie mannen onze dame en heer een keer ontmoeten.
    Kijk maar even naar jullie plannen en of het schikt.
    Verder geen nieuws. De rust is wedergekeerd in de polder en das het belangrijkste.

grutjes

• 17 Mei 2008 - 14:49

Monique, Hette, Nina:

Hoi,

Wat is Martin al weer groot! Leuk dat jullie binnenkort weer in Nederland zijn: zullen we dan wat afspreken? Kan Nina met Robin spelen!
    Een leuke tip voor een kinderboekliefhebber: www.kindermuseumamsterdam.nl : daar is de Petteflet nagebouwd!

Groeten, Monique

• 26 Mei 2008 - 11:52

Piet En Joke:

Hoi lieverds,
    Geweldig, wat weer een verhalen. Zo leren we veel van Dubai en omgeving. Van de foto's hebben we ook weer genoten. Wij zijn terug van een prachtige Schotlandreis. Kom als jullie tijd over hebben maar even langs als jullie in ons land zijn. De foto's en het verhaal eromheen zullen dan wel klaar zijn. Trouwens jullie hebben onze nieuwe stek toch ook nog niet bewonderd? Knuffels voor de kinderen en tot een volgend bericht.