Het is nu 41 graden... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu Het is nu 41 graden... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Het is nu 41 graden...

Door: Miralda

Blijf op de hoogte en volg Miralda, Remco, Robin en Martin

29 Mei 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Allereerst moeten we iedereen die in mei jarig was (o.a. Mats, en die werd 1 jaar!!!!) hierbij feliciteren, want we hebben gewoon een hele maand lang geen een kaartje verstuurd: ALSNOG ALLEMAAL GEFELICITEERD.

Het werd weer eens tijd om wat op de site te zetten, maar we hebben alleen niet zo veel te melden, omdat we de meesten van jullie gewoon gezien en gesproken hebben in april in Nederland!
Als we aan april terug denken dan denken we aan: mooi weer :), gezelligheid bij familie/buurtjes/ vrienden, bloembollen, boerenkool met worst, paaseieren zoeken, op avontuur gaan, strand, fietskar, treinen kijken, Center Parcs, doop van Martin, papieren rompslomp in Den Haag en héél véél cadeautjes (hiervoor nogmaals BEDANKT ALLEMAAL!!!!!)
Martin is nog steeds half illegaal. De papierwinkel is wel wat ons betreft rondgekomen, maar nu moeten we nog zo'n 5 maanden wachten op het eindresultaat (stempeltje hier, stempeltje daar)...

Terug in Dubai hebben wij meteen donderdagavond deelgenomen aan het eren van de koningin op het Oranjebal en zaterdagochtend, met gasten Wil en Theo uit Nederland, natuurlijk ook het kinder- oranjefeest onveilig gemaakt met Robin.

Op dinsdag 1 mei, zo staat er in mijn agenda, draait Martin zich voor het eerst om van zijn rug naar zijn buik, info die jullie natuurlijk allemaal graag willen horen :). En op 2 mei heb ik, na 2 jaar Dubai, voor het eerst de Nad Al Sheba stable tours 'gedaan'. We moesten er al om 7 uur 's ochtends zijn en werden met een bus naar de stallen van de sheik gebracht. Even paardjes kijken en daarna lekker ontbijten en daarna...tsja, in een golfkarretje rijden (is ook niet voor iedereen weggelegd)en de kleedkamers van de jockeys bezoeken. Leuke uitleg over het wedden op paarden (moslims mogen niet wedden): in de UAE krijgen alle bezoekers een formulier om in te vullen en hoef je geen geld in te leggen, dus dan is het geen wedden en als je telefonisch vertelt wie jij denkt dat de races gaan winnen; nou er gaat toch geen geld over een telefoonlijn, dus dat is ook niet wedden?!?!?!?!?!?
Ook nog gekampeerd (lees: gezandstraald) op het strand aan de oostkust. Beetje warm, dus we wachten weer met kamperen tot de winter zich weer aandient hier in de UAE.
Met Erwin en Madelon ook Dubai nog even onveilig gemaakt en heerlijk genoten van Hattapools en de onderwaterwereld aan de oostkust. We kunnen er weer tegenaan deze zomer.

We weten nog steeds niet of we in ons huis mogen blijven wonen, we willen graag blijven maar soms denken we dat verhuizen ook niet zo slecht zal zijn; in de korte tijd dat we nu thuis zijn heeft de wc het anderhalve week niet gedaan (gelukkig hebben we er nog een paar), hebben we 1 dag geen water gehad en 1 dag geen elektriciteit (lees: geen koelkast en geen airco).
Met ons verder alles goed, Martin is nu 5 maanden jong, weegt 7,5 kilo en heeft maatje 74-80 aan. Robin kletst, speelt spelletjes, leest boeken, kijkt (te veel) tv, zwemt bijna zonder bandjes en is het liefst in en onder water, Remco werkt, en ik....

PS: Het is nu een uurtje geleden dat we de tekst op de site hebben gezet, komt toch net onze landlord binnenwandelen met het bericht dat we nog een jaar mogen blijven zitten in dit huis, met slechts 15% huursverhoging (ipv de bijna 50% die hij eigenlijk wilde). Joepie, volgend jaar zien we wel weer verder.

groetjes van ons allemaal

• 29 Mei 2007 - 16:08

De Buurtjes:

hallo buurtjes.
    De foto`s zijn weer erg mooi deze keer.
    hebben enorm genoten van jullie visite bij ons.
    moeten maar weer een keer naar jullie toe.dit regenachtige weer zijn we ook gauw zat.
    groetjes natas en maurice

• 29 Mei 2007 - 16:12

Els:

Joepie, ik pik meteen je berichtje op want ik ben net mijn e-mails aan het lezen. Eigenlijk ongelooflijk hoe snel die communicatie gaat. Maar waarom stop je nu het net interessant wordt. Wat doe jij dus...... Groetjes, Els

• 29 Mei 2007 - 18:05

Marco En Judith:

Nou gefeliciteerd dat jullie in je huisje mogen blijven zitten!. (met alle gebreken die jullie voorlief moeten nemen).
    Mooie foto's!
    Veel groeten van ons

• 29 Mei 2007 - 18:19

Willemannetjes:

Aloha,

mooie kiekjes, wat worden de jongens snel groot! En wat een gewicht die Martin, Anique is nu 8 mnd en 7,8kg.....(is dat nu het verschil tussen jongens en meiden??). En wat prettig dat jullie nog een jaartje kunnen blijven zitten. En ja, het was erg leuk om jullie weer te zien in het koude kikkerlandje, waar het nu alweer regent.....
    groetjes vanuit hier en een knuffel voor allemaal!

• 29 Mei 2007 - 18:28

Erwin En Madelon:

Erg mooi dat jullie nog even mogen blijven, nu alleen maar hopen dat de zesbaans Al Wasl Road niet eerder is dan de volgende huurverhoging........

Mooie foto's :-)

Goeten, E & M

• 29 Mei 2007 - 18:28

Erwin En Madelon:

Mooie foto's :-)

Goeten, E & M

• 30 Mei 2007 - 07:09

Marga:

Eindelijk weer eens nieuws (onze huur%)viel ook eens mee!!! Ik zat al het oudenieuws te bekijken,maar ja 2 kids,en schrijven.....
    wij zijn uilen wezen luisteren. jawel in ons de Hout,bestaat 400 jaar Almaar zit een uil,en veel vleermuizen. het is geen hotitem maar voor mij wel, doei

• 30 Mei 2007 - 09:04

Caro:

Heerlijk je foto's bekeken onder werktijd (ik weet niet hoe ik dit op mijn tijdschrijfformulier moet verantwoorden: collectioneren of saneren ?) Fijn dat je nog even in het huis mag blijven en dat alles ook verder goed met jullie gaat.Groeten

• 30 Mei 2007 - 15:16

Oma Marijke:

Fijn weer wat te lezen, naast alle e-mailtjes. Zie ik bij de ondertiteling van onderwater Robin staan, dat dat Martin is. Knap hoor! Goed te lezen dat jullie nog een jaar daar kunnen blijven. Hopen dat de elektra in de zomer wel blijft werken!
    Hier was het gister 7 graden! Heb je geen koelkast of Airco nodig!
    Groetjes en tot de volgende keer!

• 30 Mei 2007 - 16:25

Robin:

Hola Dubai

Remco allereerst jijzelf nog van Harte met jouw Verjaardag de 26e!

Helaas heb ik weer verzaakt om tijdig een kaart te sturen (zelfs geen e-card) en aangezien de postduif er nu wel wat lang overdoet dan maar op deze manier!

Fijn ook dat jullie nog een tijdje mogen blijven in het huidige pandje. Ik hoop het met eigen ogen te aanschouwen. Wie weet einde van dit jaar.

Groetjes en net Beste vanuit Bureaucraat city DH

Robin, Saskia, Cerise en Wammes

• 30 Mei 2007 - 18:14

Marijke S.:

Wat een grappige overgang van Bootje varen in Ned. naar onderwaterfoto's uit Dubai! Groetjes!

• 14 Juni 2007 - 11:39

Joke W.:

Wat leuk die filmpjes! En heerlijk, dat jullie niet weer hoeven verkassen!

groetjes