Ziekenhuis in en uit en in en... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu Ziekenhuis in en uit en in en... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Miralda, Remco, Robin en Martin Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis in en uit en in en...

Door: Miralda

Blijf op de hoogte en volg Miralda, Remco, Robin en Martin

06 September 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Hoera, we hebben de 10 weken zomervakantie overleefd! Toch nog snel omgegaan: muziekkamp voor Robin, 3 weken mijn ouders op bezoek met leuke bezoekjes aan o.a. Children's city (technisch museum), Modesh Fun City (kinderspeelparadijs in veilinghallen), strand om 6.30 uur in de ochtend, weekendje Al Ain in mooi hotel en met een bezoek aan warmwaterbronnen (niet echt gevonden), oude graven (helaas was het hek op slot...), de hoogste berg van de UAE en de dierentuin bij nacht.
Iedereen is weer terug van vakantie, Dubai staat weer vol files en het prachtige tolsysteem op de Sheik Zayed Road werkt niet; tol betalen én in de file staan...

Robin heeft vandaag kennisgemaakt op Horizonschool (www.horizonschooldubai.com)
met zijn nieuwe juf en de klas. Hij zit in foundation 1 oftewel KG1 oftewel preschool. Een heerlijke lichte en ruime klas met veel ramen, allemaal speel/leerhoeken en een gezellige juf uit Zimbabwe. Vanaf zondag gaat hij voor 2 weken, ín uniform, van 11 tot 13.00 uur naar school met de helft van zijn groep. Vanaf 23 september hele dagen van 7.40 uur tot 13.10 uur met de hele groep. De eerste 2 weken zijn om de kinderen te laten wennen en ze de weg en de regels van de school te leren. Er zijn vakdocenten zwemmen, gym en muziek en voor later (als hij groot is :)) ook voor ICT.

Robin is dikke maatjes met zijn babybroer. Martin (al 8 maanden oud!) weegt ruim 9 kilo, kruipt sinds een paar weekjes, stopt alles in zijn mond, is een grote lachebek, heeft al 2 tanden en is helaas voor ons geen langslaper.

Verder worden wij aardig beziggehouden door Robin, die verzon dat we maar eens wat medische instituten van binnen moesten gaan bekijken.
Een paar weken geleden zijn we met hem naar Robins eigen arts geweest in het International Modern Hospital vanwege een bobbeltje in zijn keel. Diagnose: thyroglossal cyst.
Opereren dus... Wij contact opnemen met het VU Amsterdam of dit alleen door operatie kan worden verholpen (ze snijden nogal graag in Dubai als je het kan betalen) en (helaas) was het antwoord daarop positief. We moesten alleen wel zorgen voor goede backup ivm Robins hartafwijking.
Onze kinderarts meldde vervolgens dat hij de operatie niet kon doen, maar een collega arts van een andere kliniek wel. Wij naar arts nummer 2. Weer onderzoekjes en ja, hij zag de operatie wel zitten en zou op zoek gaan naar een goede anesthesist... in heel Dubai geen anesthesist te vinden die zonder aanwezigheid van een kindercardioloog de operatie aandurfde...
Als dit zo door zou gaan, dan moeten we TERUG NAAR NEDERLAND.
Maar nee, arts nummer 2 ging voor ons op zoek naar een kindercardioloog: die is er dus niet in Dubai. Wij hebben toen maar gevraagd of hij verder nog contacten in de UAE heeft, want 2 of 3 uurtjes rijden naar een ander emiraat is toch altijd beter dan terug naar Nederland.
Joepie, dokter nummer 2 vindt een kindercardioloog in Abu Dhabi in Khalifa Medical City. Alleen mag arts nummer 2 dan niet opereren, want het moet een arts van dat ziekenhuis zijn, dus wij naar Abu Dhabi (2 uur rijden) voor bezoek aan arts nummer 3... en nog meer onderzoeken.
We zijn ondertussen al 3x in het ziekenhuis geweest. Het is een ziekenhuis alleen voor arabieren, maar in speciale gevallen worden er uitzonderingen gemaakt (lees: ROBIN). Erg 'gezellig' ziekenhuis: gescheiden wachtkamers voor mannen en vrouwen en een kassa waar alles wat ze met Robin van plan zijn VAN TE VOREN moet worden betaald.
Volgende week woensdag weer heen voor het vooroperatie onderzoek en dan zal hij op 20 september worden geopereerd. Normaal kom je dan 's ochtends en ga je 's avonds weer naar huis, maar wij moeten er al de 19e zijn voor extra hartcontroles en we blijven tot de 21e zodat ze zeker weten dat alles ok is. O ja, de operatie is verder niet zo ingewikkeld (cyst en stukje bot verwijderen) en duurt ongeveer een uur. (Op de foto van Robin in zijn schooluniform kan je het rode plekje wel zien zitten). Afwachten maar hoe het gaat lopen. Nu eerst lekker tangodansen en dan weekend.

• 06 September 2007 - 15:58

Els (& De Kegel Boys:

Wat een gedoe zeg, met dat ziekenhuis. Fijn dat het niet ernstig is. Ik vind die foto van Martin die probeert de trap op te kruipen erg leuk! En jullie laten er geen gras over groeien - hebben jullie al bedacht welk instrument Robin gaat spelen? Ik kan je het slagwerk aanbevelen. Ruimte zat bij jullie!

• 06 September 2007 - 16:54

PPPP:

wow wat wordt Martin al groot krijgtie Pokon???

• 06 September 2007 - 18:43

PIET EN JOKE:

Jullie zullen vast wel blij zijn als de 20e achter de rug is.
    Verder is het aan Martin te zien, goed leven in Dubai. Wat gaat dat kereltje snel in zijn ontwikkeling.
    We leven met jullie mee vanuit Apeldoorn!

• 06 September 2007 - 20:08

Joke:

Nou ja, die Robin! Hij is overigens de allermuzikaalste van 't hele groepje, heeft ie natuurlijk van zijn Mama. En wat is die Martin al een kerel. Heerlijk verhaal Miralda, ondanks alle tegenslagen.

Denk aan jullie de 20e.
    Lieve groet

• 06 September 2007 - 21:03

Maup En Natas:

Tjonge,jullie maken ook wel weer wat mee zeg!! Maar wel fijn dat ze Robin zo goed in de gaten houden na z'n keeloperatie!! En tja Martin,wat is ie al groot!! Niet te geloven zeg dat ie nog maar 9 maanden is hihi!! Nou we zullen aan jullie (en vooral aan Robin) de 20ste denken!! veel liefs Maurice&Natas

• 08 September 2007 - 08:26

Marga:

Is het dezelfde soort cyste als op zijn voorhoofd,toenertijd?
    En je mag als ouder gelukkig al die tijd bij je kind zijn..Heel veel sterkte allemaal hoor,ik denk aan jullie.

• 17 September 2007 - 19:13

Betty:

sterkte donderdag en we denken aan jullie en duimen voor robin

• 19 September 2007 - 18:24

De Willemannetjes:

Veel suc6 de 20e, we gaan duimen dat alles goed gaat (waar we eigenlijk wel vanuit gaan!).
    Hier verder geen nieuws. Anique is de grootste boef van de planeet, volgende week haar 1e verjaardag, de tijd gaat snel. Met de zwangerschap is alles nog ok!

• 10 November 2007 - 23:47

Carina:

Tjeempie ik dacht het wordt eens tijd om ook weer eens een kijkje te nemen...
    Wel schrikken aan een kant, maar ook veel mooie foto's en bijzondere berhalen aan de andere kant. Wat een kereltjes!!
    Ik denk aan jullie!!
    Hier alles best, groetjes en veel liefs,
    Rebel en Carina, xx